Keresés...

Tudástár a beszéd- és mozgásképtelen gyermekek és fiatalok rehabilitációjában

A Vodafone Magyarország “Tudástár a beszéd- és mozgásképtelen gyermekek és fiatalok rehabilitációjában” programja nyerte el a zsűri különdíját a „Legmeghatóbb jó cselekedet” kategóriában a 3 Jó Cselekedet pályázat 2016-os díjátadóján. A tudástár  célja, hogy az informatikát és a mobiltechnológiát segítségül hívva megteremtse a kommunikáció, a tanulás, sőt, akár a munkavégzés lehetőségét is azon gyermekek és fiatalok számára, akik sem mozogni, sem beszélni nem képesek.


„A nagyvállalatok társadalmi jelenléte egyben kötelezettséget is jelent. Mindannyiunktól megköveteli, hogy üzleti tevékenységünket a társadalom számára hasznos értékek mentén szervezzük.” - mondta Suba János, a Vodafone Vállalati kommunikációs igazgatója. „A halmozottan sérült, tartósan beteg vagy speciális nevelési igényű fiatalok számára az internet és a mobiltechnológia a kapcsolattartás, szórakozás, sőt, akár a munka szinte kizárólagos eszközévé válhat, amely ajtót nyit a világra. A Vodafone Magyarország Alapítvány örömmel támogatta a Programot, és büszkék vagyunk annak sikerére.” - tette hozzá.

Az idén második alkalommal megrendezett, 3 Jó Cselekedet elnevezésű versenyt szervező GAP Média Kft. legfőbb célja, hogy az arra érdemes ügyek megkapják az őket megillető nyilvánosságot és elismerést, inspirálva más vállalatokat is a jó példa követésére.


A Tudástár a beszéd- és mozgásképtelen gyermekek és fiatalok rehabilitációjában projektről

Miksztai-Réthey Brigitta, az ELTE informatika karának tanársegédje 2014-ben nyerte el a Vodafone Főállású Angyala címet. Brigitta a Bliss Alapítvány  munkáját segíti, melynek célja a súlyosan, halmozottan sérült, mozgás- és beszédképtelen gyermekek és fiatalok komplex rehabilitációja az infokommunikációs technológia segítségével. Angyal évének, illletve a hármas együttműködésnek köszönhetően létrejött egy olyan, nemzetközi szinten is egyedülálló tudástár, amely a súlyosan-halmozottan fogyatékos gyermekek számára biztosít széles körben alkalmazható, ingyenesen elérhető fejlesztő játékokat és oktatási segédanyagokat a számítógépek és mobileszközök használatának elsajátításához. Az egy éves munka során létrehozott és összegyűjtött több mind száz különféle segédanyag a szülők, pedagógusok által könnyedén személyre szabható, s az oktatás folyamatába beépíthető.

A honlapon az ELTE Informatikai Karával közösen kifejlesztett Mousense (fejegér, azaz fejmozgással irányítható számítógép), illetve egyéb egérkiváltók és érintőképernyők használatának elsajátítását elősegítő anyagok mellett számtalan, témakörönként csoportosított számítógépes illetve mobilos fejlesztő játék is megtalálható, és a linkek mellett a szülők és pedagógusok gyakorlati tanácsokat, ötleteket, javaslatokat is olvashatnak. A speciális tananyagcsomag nem csupán a mintegy ötezer halmozottan sérült, hanem más tartósan beteg, vagy speciális nevelési igényű gyermek és fiatal számára is lehetővé teszi, hogy képessé váljon a számítógépes vagy mobileszközök kezelésére. Szintén a Programnak köszönhető, hogy az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Karral 2015 szeptemberében elindult az együttműködés, amelynek keretén belül a hazai gyógypedagógus képzésben megkezdődött az infokommunikációs technológia pedagógiai célú felhasználásának módszertani oktatása.

  

 
Elejére!