Keresés...

Fogyasztói hatalomátvétel

Netnográfia, közösségi ötletbörze, szemkamerás vizsgálatok – új marketing módszerek a Debreceni Egyetem szakembereitől, akik már tudják, hogy szívesebben vásárol a fogyasztó, ha részt vesz a termékfejlesztésben.


A legfrissebb felmérések szerint az új termékek 80 százaléka a bevezetése után egy évvel megbukik. A legújabb marketing trendek szerint ezért ma már elengedhetetlen, hogy a termékek fejlesztésének generálója maga a felhasználó, vagyis a fogyasztó legyen. A legjobb, ha a felhasználó a termékötlet kidolgozásától egészen az új termék bevezetéséig aktív részese az innovációs láncnak. Hogyan? Erről szólt a XII. Nemzetközi Táplálkozásmarketing Konferencia, melyet a Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi Karának (DE GTK) Marketing és Kereskedelem Intézete, a Magyar Tudományos Akadémia és a Debreceni Akadémiai Bizottság közösen szervezett meg november 23-án.

"Nagy öröm számomra, hogy immár negyedik alkalommal adhatunk otthont ennek a rendezvénynek, melyen a Gazdaságtudományi Kar kutatási eredményeit is megoszthatjuk Önökkel. Az elmúlt években ugyanis olyan új innovációs módszerek jelentek meg az élelmiszerpiacon, amelyek alapjaiban változtathatják meg a jelenleg még uralkodó zárt innovációs rendszert. Elérkeztünk az úgynevezett posztmodern marketing korszakába, ahol már nem a termék jellemzői, hanem annak imázsa és szimbólumrendszere a meghatározó, a fogyasztók igényeinek kielégítése helyett pedig egyre inkább a vevők hatalommal történő felruházása a jellemző" – hangsúlyozta Pető Károly, a DE GTK dékánja a konferencia megnyitóján.

A tanácskozáson elhangzott, hogy a fogyasztó szeret aktívan együttműködni a vállalatokkal az innovációs folyamatokban. Mindez pedig a digitális technológiák megjelenésének, globális elterjedésének köszönhető, amit a marketing módszereknek is követni kell.

"A posztmodern marketing térhódítása új piackutatási eszközöket és módszereket is igényel. Ilyen a netnográfia, amely a fogyasztói attitűdöket térképezi fel, valamint a crowdsourcing, vagyis a közösségi ötletbörze. Ebbe a körbe sorolhatók továbbá a közös értékalkotó csoportok, valamint a szemkamerás vizsgálatok és a Word-of-Mouth kampányok is. A konferencián ezeket az új módszereket is megismerhetik a résztvevők" – emelte ki előadásában Szakály Zoltán, a DE GTK Marketing és Kereskedelem Intézetének vezetője.

A rendezvényre csaknem 150 résztvevő érkezett, akik a Debreceni Egyetem szakembereivel, valamint élelmiszeripari nagyvállalatok (Nestlé Hungária, Intersoft, Danone, Unilever) képviselőivel együtt elemezték az új innovációs megoldásokat, hogy a legújabb tudományos eredményeket a gyakorlatba is átültethessék.

Netnográfia, közösségi ötletbörze, szemkamerás vizsgálatok – új marketing módszerek a Debreceni Egyetem szakembereitől, akik már tudják, hogy szívesebben vásárol a fogyasztó, ha részt vesz a termékfejlesztésben.
A legfrissebb felmérések szerint az új termékek 80 százaléka a bevezetése után egy évvel megbukik. A legújabb marketing trendek szerint ezért ma már elengedhetetlen, hogy a termékek fejlesztésének generálója maga a felhasználó, vagyis a fogyasztó legyen. A legjobb, ha a felhasználó a termékötlet kidolgozásától egészen az új termék bevezetéséig aktív részese az innovációs láncnak.
Erről szólt a XII. Nemzetközi Táplálkozásmarketing Konferencia, melyet a Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi Karának (DE GTK) Marketing és Kereskedelem Intézete, a Magyar Tudományos Akadémia és a Debreceni Akadémiai Bizottság közösen szervezett meg november 23-án.
 
Elejére!