Netnográfia, közösségi ötletbörze, szemkamerás vizsgálatok – új marketing módszerek a Debreceni Egyetem szakembereitől, akik már tudják, hogy szívesebben vásárol a fogyasztó, ha részt vesz a termékfejlesztésben.
A legfrissebb felmérések szerint az új termékek 80 százaléka a bevezetése után egy évvel megbukik. A legújabb marketing trendek szerint ezért ma már elengedhetetlen, hogy a termékek fejlesztésének generálója maga a felhasználó, vagyis a fogyasztó legyen. A legjobb, ha a felhasználó a termékötlet kidolgozásától egészen az új termék bevezetéséig aktív részese az innovációs láncnak. Hogyan? Erről szólt a XII. Nemzetközi Táplálkozásmarketing Konferencia, melyet a Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi Karának (DE GTK) Marketing és Kereskedelem Intézete, a Magyar Tudományos Akadémia és a Debreceni Akadémiai Bizottság közösen szervezett meg november 23-án.
"Nagy öröm számomra, hogy immár negyedik alkalommal adhatunk otthont ennek a rendezvénynek, melyen a Gazdaságtudományi Kar kutatási eredményeit is megoszthatjuk Önökkel. Az elmúlt években ugyanis olyan új innovációs módszerek jelentek meg az élelmiszerpiacon, amelyek alapjaiban változtathatják meg a jelenleg még uralkodó zárt innovációs rendszert. Elérkeztünk az úgynevezett posztmodern marketing korszakába, ahol már nem a termék jellemzői, hanem annak imázsa és szimbólumrendszere a meghatározó, a fogyasztók igényeinek kielégítése helyett pedig egyre inkább a vevők hatalommal történő felruházása a jellemző" – hangsúlyozta Pető Károly, a DE GTK dékánja a konferencia megnyitóján.
A tanácskozáson elhangzott, hogy a fogyasztó szeret aktívan együttműködni a vállalatokkal az innovációs folyamatokban. Mindez pedig a digitális technológiák megjelenésének, globális elterjedésének köszönhető, amit a marketing módszereknek is követni kell.
"A posztmodern marketing térhódítása új piackutatási eszközöket és módszereket is igényel. Ilyen a netnográfia, amely a fogyasztói attitűdöket térképezi fel, valamint a crowdsourcing, vagyis a közösségi ötletbörze. Ebbe a körbe sorolhatók továbbá a közös értékalkotó csoportok, valamint a szemkamerás vizsgálatok és a Word-of-Mouth kampányok is. A konferencián ezeket az új módszereket is megismerhetik a résztvevők" – emelte ki előadásában Szakály Zoltán, a DE GTK Marketing és Kereskedelem Intézetének vezetője.
A rendezvényre csaknem 150 résztvevő érkezett, akik a Debreceni Egyetem szakembereivel, valamint élelmiszeripari nagyvállalatok (Nestlé Hungária, Intersoft, Danone, Unilever) képviselőivel együtt elemezték az új innovációs megoldásokat, hogy a legújabb tudományos eredményeket a gyakorlatba is átültethessék.
Kapcsolódó cikkek
Mielőtt elkap a vásárlási láz…
Egy picit gondolkodj. Igaz, hogy az Európai Hulladékcsökkentési Hét idén lezárul és következik négy olyan hét, ami mind...Segítsünk okosan a beteg gyerekeken!
Könyvek, ruhák, plüssmacik helyett színvarázslók, légúti párásítók és baba endoszkóp jelenti a leghasznosabb segítséget...Új Sportnagykövetek az UNICEF Magyar Bizottság Alapítvány élén
Az UNICEF Magyar Bizottság Alapítvány 2016. október 9-én, a 31. SPAR Maraton alatt, hivatalos keretek között nevezte ki...Debreceni siker az MTA pályázatán
A Debreceni Egyetem oktatója, Polonyi Tünde docens is sikerrel szerepelt a Magyar Tudományos Akadémia szakmódszertani p...Világversenyeken klasszisaink
Az uszonyosúszó világbajnokságra utazik Senánszky Petra és Kosina Gergő, Kozák Luca pedig kivívta az amszterdami atléti...Visnyeszéplaki öko-táborok 2016
2016. máj. 25-től szept. 25-ig Visnyeszéplakon az Édenkert Egyesület öko-turisztikai fogadóhelyén és a tanyasi birtok...Talaj - élet - élelem
2015-ben zajlott a Talaj Nemzetközi Éve. Földünk valamennyi térségében nyilvánvalóvá vált, hogy az életünk és tápláléku...Kihívások előtt a népegészségügy
Új magyar népegészségügyi program készül – jelentette be a Debreceni Egyetem Népegészségügyi Karán az országos tisztifő...Bravúr a Balatonon és a szarvasi regattán
Papp Márk minden idők legjobb eredményével teljesítette az 5,2 kilométeres Balaton-átúszást. Az agráros sárkányhajó csa...Egyre fiatalabb korban alakul ki a vesekövesség
Magyarországon mintegy 1200 gyermeket érint a vesekövesség, amelynek gyakorisága az elmúlt 20 évben 10-15 százalékkal e...