Keresés...

Ilyen volt a DFE + VIDEÓVAL!

Egy páratlan kezdeményezés: Európa legjobb utánpótlás-képzési szakemberei, kétezer résztvevő, tavaszi folytatás. Ez a Debreceni Futballegyetem.


A legújabb, nemzetközi szintű ismeretekhez juthattak hozzá a magyar labdarúgó trénerek a Debreceni Egyetem szeptemberben indult edzőképzésén. Az intézmény a „3. misszió - Sport és tudomány a társadalomért Kelet-Magyarországon” című pályázat keretében szervezte meg a labdarúgás oktatási és kutatási hátterére fókuszáló Nemzetközi Labdarúgó Konferenciát.

A programsorozat célja többek között a hazai utánpótlás-labdarúgás bekapcsolása a nemzetközi vérkeringésbe, együttműködés a külföldi felsőoktatási intézmények sportirányú projektjeivel, valamint a nemzetközi tapasztalatok bevonása a hazai szakmai gondolkodásba.

A november végéig tartó program részeként Európa futballnemzeteinek legjobb utánpótlás-képzési szakemberei oktattak Debrecenben. Előadást és gyakorlati bemutatót tartott többek között „az edzők edzője”, Horst Wein, az olasz utánpótlás-igazgató Maurizio Viscidi, valamint az AC Milan és az Ajax FC trénerei.

Az előadók hetente 2-3 egésznapos tréning keretében és kiscsoportos foglalkozáson adták át tudásukat az egyetemi szakembereknek, a debreceni és kelet-magyarországi labdarúgó edzőknek, testnevelő tanároknak, sporttudományos képzésben résztvevő egyetemi hallgatóknak. A tízhetes képzésen összesen mintegy kétezer hazai szakember vett részt.

A projekt részeként egyesületi és egyetemi labdarúgás terén tudományos tevékenységét végző olasz, holland, spanyol, német és angol szakembereket is meghívtak, akiktől a nemzetközi gyakorlatokat sajátíthatták el a magyarok. Ebben a programban a Római Torvergata Egyetem, a belga Anderlecht Egyetem és a német Nürnbergi Egyetem professzorai, labdarúgó szakemberei szerepeltek.

Bár a sorozat idei programja véget ért, a Debreceni Futballegyetem 2016-ban is folytatódik. A tervek szerint tavasszal a Real Madrid edzőitől tanulhatnak a hazai szakemberek. A Debreceni Egyetem Multimédia Kompetencia Központja összefoglaló kisfilmet készített a tízhetes programról.


 
Elejére!